19 Kasım 2009 Perşembe

Estetiğin Gizlisi Olmaz

Herkes gizlice estetik yaptırıyormuş… Dün bir arkadaşım usulca kulağıma fısıldadı bu derin bilgiyi… “Herkes sarkmış, bozulmuş yerleri düzeltiyor vücudunda ve söylemiyor, gizliyor” dedi…

Neden yahu?

“Aslında bu benim gerçek halim” demek için mi? Kandırmaya lüzum yok, bugün hepimiz bir kadının 1 ay içinde 20 yaşındaki haline geri dönemeyeceğini biliyoruz. Badem sütü sürdüm, yoğurt yedim, et yemeyi kestim demekle değişimi çok da mantıklı açıklamış olmuyor insan…

Belki de müdahaleye gerek gördüğü için insanlar dudak büker diye çekiniyordur bazısı… Kime ne halbuki ? İnsanın kendi tasarrufudur bu!

Aynada kendine bakıp dudak büküyorsa insan, gerisi boş değil mi? Kendini beğenmedikten sonra, aynadaki görüntüden hoşlanmadıysan birisi kalkıp sana şahane olduğunu bile söylese kar etmez, biliyorum… Kuvvetli bir histir aynadaki aksini çirkin görmek… Kimse seni insan içine çıkabileceğin konusunda ikna edemez. Sokaklara çıksan da o gün pek de keyifli olmazsın… Regli dönemlerinde tipler kayar mesela… Sivilceler patlak verir oradan buradan, bazı aylar ergenliğe kesin dönüş yaparsın… Ruh hali de yerlerde sürünür zaten… Iyk! İnsanın kendine taktığı günler zor günlerdir.

Fakat estetik ameliyat olup da bunu mezara gidecek bir sır olarak saklamak da neyin nesi? Hadi baştan sakladın, sonra içinde patlar o sır… Ben o kadar süre saklayamam… Hayati önemi yoksa ameliyat olmaktan fazlaca korktuğum için yaşanabildiği sürece yaşarım bende var olanlarla…

Sarkarak devam etmekte fayda görüyorum, biraz kremlenerek, başa çıkabildiğim kadarı ile… Yüzümden bahsediyorum sadece, hepsiyle başa çıkamam çünkü. Yüzölçümüm büyük benim. Ameliyatların acısı zordur… Hadi diyelim ki acı eşiğinin yüksek olması sebebiyle kolay atlattın ya aynadaki yeni seni beğenmezsen… İşte o anın ameliyatın toplam acısından daha fena olduğunu düşünüyorum…

Ve, ya ameliyat esnasında tahtalı köyü boylar isem, çocuklarıma ne diyecekler? “Memelerini kaldırtıyordu ama kendi kalkamadı” mı? Aman istemem kalsın, yeni göbek, yeni kalça, yeni meme, yeni çene, yeni dudak yeni doğanların olsun… Her kadın bir çiçektir ve vakti gelince solar… Yeter bu bana!

Estetik ameliyat ya da -lar neticesinde afet-i devran olmuş kadınlar var… O halleri ile mutlu olmuşlarsa ne ala… Kim ne diyebilir ki? Herkese bir şey demekten çok, bir şeyler yemek düşer tam bu noktada…

Ne kadar güzel görünmeye çalışırsan çalış, seni çirkin bulan bir sürü insan olacaktır ayrıca…
İnsanın sadece kendi için kendini riske attığı durumları anlayabiliyorum ama beğenilmek için, kocayı elde tutmak için gibi zırvalarla yapılanlar bana çok boş geliyor, sonu hoş görünse de…

Saklamayın ama…

Ne var yani?

İnsan kırışır ve sarkar, kimisi bu yola öyle devam etmek istemiyorsa, bunu da göğsünü gere gere söylemeli…

Ben şimdilik yer çekimine karşı koymadan ilerlemeye devam etme kararı aldım…


Pınar Korkmaz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder