19 Kasım 2009 Perşembe

Lütfen Uyandırmayın Beni!

Sizden daha iyisi var…

Gözleriniz mi güzel? Sizden daha güzel gözleri olanlar var…

Güzel ve etkileyici mi konuşuyorsunuz?

Sizden daha güzel konuşanlar var…

Güzel mi yazıyorum sizce?

Benden kat be kat güzel yazanlar var…

Yüreğiniz mi güzel?

Sizden daha güzel yüreklere sahip olanlar var…

Sizden daha iyi okuyanlar, daha iyi anlayanlar, daha iyi düşünenler, hepimizden daha fazla farkında olanlar var…

“Her şeyi ben bilirim. Benim gibi düşünmeyenler yanılgı içindedirler” diyenler mi var?

Üzgünüm, yanlış bu!

Koca bir yanılgı içindedir insan, kendini tamamlanmış sandığı müddetçe…

Her düşüncenin daha iyisi, her aklın daha güzeli, her gözün daha iyi göreni var. O yüzden bitmiyor yolculuk.

Bunu anladıkça bitmiyor. Sonlanmıyor bir türlü. Anlamayanlar koltuklarına uzanıp televizyonu açabilirler, onlar için yorulmaya değecek bir şey yok. Hayatın tadını çıkarsınlar…

Ne meslek sahibi olmakla,

Ne bir sürü kitap okumakla,

Ne bir sürü yer gezmekle…

Hiçbiriyle alakası yok aslında insanın kendisini yetiştirmesinin, eğitmesinin ya da terbiye etmesinin…

İnsan kendine karşı küçük düşmeyi (!) göze alabiliyorsa değişim şansını yakalıyor sanırım… Yine de her değişim gelişim anlamına gelmiyor…

Bunları düşündükçe güzelliklerini daha fazla büyütmüş insanlarla karşılıyorum bugünlerde… Düşündüğüm için mi oluyor bilmiyorum ya da belki daha fazla dikkat ediyorum artık insanların iyi yönlerine… Kötüleri aramaktansa iyilikleri bulup çıkarmak daha iyi aslında… Mümkün olsa, herkesin sahip olduğu güzellikler bir noktada buluşsa, sihirli bir değnek dokunmuş gibi olacak hayata… Aydınlanacak ortalık, gözlükleri takıp şezlonglara uzanacağız o zaman… Kimseyi kesmeyecek o zaman…

Belki uzun sürecek…

Olsun…

Orhan Veli geliyor aklıma…

“Bir yer var biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum”

Ben de anlatamıyorum bazen. İnsanlığın kendi sonuna gittiğini sanıyorum ama sonra bu sonun torunlarımızın başlangıcı olabileceğini de düşünüyorum. Gerçek dışı sayılmaz herhalde bu her şeyin olabildiği dünyada…

Lütfen uyandırmayın beni…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder